Po siedmich rokoch prichádza nová generácia modelu Carrera: čo sa vlastne zmenilo, keďže je novinka na prvý pohľad rovnaká ako predchodca?
Aj keď sme začiatkom tohto roka predstavili nový model TAG Heuer Porsche Carrera Edition, po ktorom sa okamžite zľahla zem, nepovažujem to za vrchol sezóny. Jednoducho preto, lebo podstatne menej pompéznejšie a menej ovácií prinášajúce modely sa zapisujú do kuloárov hodinárskych dejín významnejšie. Je to aj prípad novej trojručičkovej Carrery, ktorá uzrelo svetlo sveta len prednedávnom. Prívlastok novej by som radšej dal do úvodzoviek, pretože ak porovnáte model z roku 2014 s tým aktuálnym (2021), tak na prvý pohľad zmeny neodhalíte.
Než prejdeme k samotnému modelu, je dobré poznať aspoň základné pozadie stojace za dnes už ikonou reprezentujúcou športovo elegantné hodinky ako sekciu. Na začiatku príbehu o Carrere stál Jack Heuer, ktorý do firmy prišiel v 50. rokoch minulého storočia. Práve vtedy sa začali konať tie najnebezpečnejšie automobilové závody sveta, Carrera Panamericana, na ktorých len za päť rokov zahynulo spolu 27 divákov a jazdcov.
Okrem samotného vzrušujúceho podujatia Jackovi Heuerovi učaroval názov Carrera, ktorý znel dobre v drvivej väčšine jazykov. A tak inšpirovaný pretekom Heuer v roku 1963 predstavil jednoduchý chronograf so strieborným ciferníkom, ktorého hlavnou úlohou bolo sprostredkovať dokonalú čitateľnosť. Tou bol, ako sa neskôr ukázalo, posadnutý.
Teraz k samotným hodinkám. Ja osobne nosím model WAR201E.FC. Ide o model predstavený v roku 2014, ktorý mi robí spoločnosť dodnes. Zámerne som hodinky nefotil, pretože za ten čas a vo firme si so mnou prežili veľmi veľa, preto už nie sú v najlepšej kondícii. Zo skladu som si teda požičal rovnaký model na oceľovom náramku, čo je na porovnanie vhodnejšie..
Poďme k samotnému porovnaniu. Čo sa týka veľkosti puzdra, nezmenilo sa nič - v jednom aj druhom prípade má priemer 41 milimetrov. TAG Heuer však prepracoval nožičky, tie sú teraz kratšie, čo má mať za následok lepšie pocitové sedenie na ruke. Za seba môžem povedať, že mám asi 180 centimetrov, 93 kilogramov a pripadám si asi ako priemerná sexi vzorka obyvateľstva. Prechádzajúci model mi sedí veľmi dobre a nikdy som nepotreboval riešiť veľkosť nožičiek. Dokonca mi dobre sedí aj SOH 46 alebo Yacht Club od IWC s priemerom 45 milimetrov. Napriek tomu nová Carrera stále sedí parádne.
Zmena sa týka zadného viečka, novinka ho má členitejšie s fazetou navyše. Najväčší rozdiel pre mňa čo do nositeľnosti je hrúbka puzdra. Nikdy mi pri predchádzajúcej verzii nevadila a nikdy mi vadiť nebude. Trojručičková Carrera s priemerom 41 milimetrov pre mňa vždy predstavovala pomyselný zlatý rez v pomere šírka vs. hrúbka. Napriek tomu inžinieri vynaložili viac úsilia a puzdro ešte o niečo zoštíhlili. Nepýtajte sa ma o koľko, neviem, nezaujíma ma to, ale keď dám hodinky k sebe, tak je to vidno. Ak máte predchádzajúci model a máte záujem o nový, buďte v kľude - štíhlosť vám prekážať nebude. Zmenou prešlo aj samotné finišovanie. Zatiaľ čo predchádzajúca verzia mala bok puzdra leštený rovnako ako celé puzdro, novinka má boky puzdra matnené. A korunka je menšia.
Najväčšia zmena sa udiala práve tu, začnem novým logom a väčším nápisom Carrera. Prepracované boli indexy, minútová a hodinová ručička a z pozície „6“ zmizol názov „CALIBRE 5 Automatic“, ten nahradil nápis „Automatic“.
Nemôžem sa ubrániť pocitu, že plocha ciferníka je v novej generácii menšia, zrejme za to môže o niečo tmavší odtieň modrej. Navyše, ciferník novej Carrery už nemá ten klasický „sun-burst“ efekt ako u predchodcu.
Oceľový náramok taktiež prešiel jemným tuningom, a to najmä vo veľkosti jednotlivých článkov. Sú menšie, preto jemnejšie. Má to vplyv na dojem, ako sedia na ruke.
Dá sa povedať, že tu ostal kameň na kameni. Dlho používaný strojček s in-house názvom Calibre 5 už od prvej generácie predstavuje strojček od spoločnosti ETA s 38-hodinovou rezervou chodu a frekvenciou 4 Hz, doplnený je o komplikáciu Day-Date.
Čo si myslím o generačnej výmene? Tento model, teda jeho predchodca, bol jeden z najpredávanejších modelov na našom aj českom trhu. Ak ideme do štatistík, tak absolútne najpredávanejším modelom bol model WAR201E na modrom koženom remienku. Aj to si viem jednoducho odôvodniť, modrá začínala byť v totálnom kurze okolo roku 2014, teda práve vtedy, keď model prišiel + technický charakter puzdra lepšie korešpondoval s koženým remienkom. Preto TAG Heuer musel k modelu Carrera pristupovať veľmi citlivo, čo sa podpísalo na konečnom výsledku.
Za mňa osobne táto Carrera predstavuje pravú esenciu starého TAG Heuer a pravú podstatu toho, čo mal na mysli Jack Heuer, keď model navrhoval. Je pravda, mnoho ľudí by mohlo oponovať, že pravá Carrera má stopky, no dovolím si nesúhlasiť. Pôvodná Carrera s chronografom bola toolwatch. Rovnako ako táto nová Carrera, len jej poslanie ostalo ďaleko prozaickejšie – nadčasový doplnok s funkciou ukazovania času.
Ďalšie podrobnosti o nových modeloch Carrera nájdete v našom eshope:
Vaše osobní údaje (t.j. Váš e-mail) budeme (Swiss Watches, s. r. o.) zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti e-mail marketingu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.
+421 915 849 940
Pondělí až pátek od 9.00 do 17.00