Hodinárska Mekka ukrytá v zelenom objatí švajčiarskych hôr. Aj tak by sa dalo opísať Le Locle – miesto, kde som sa na chvíľu zastavil a vstúpil do sveta značky Mido.
V rámci Watches and Wonders sa mi podarilo vybaviť návštevu spoločnosti Mido priamo v jej ústredí v Le Locle, čo je neveľká obec umiestnená v nádhernom údolí, obklopená zelenými horami a pastvinami. Počtom obyvateľov nie je väčšia ako napríklad náš Vranov, ale významom... Nuž, je to skutočná mekka švajčiarskeho hodinárstva. Po dvoch dňoch strávených v aréne Palexpo bola okolitá príroda skutočne vítanou zmenou. Cesta zo Ženevy viedla cez údolia lemované malebnými dedinkami, ale aj historickými budovami, ako napríklad observatórium v Neuchâtel, kde si na začiatku 20. storočia nechávali svoje hodinky certifikovať značky ako Longines či Girard-Perregaux.
Už od rána som bol veľmi zvedavý na stretnutie a užíval som si každý okamih. Cestou k fabrike ma zaujali nádherné budovy s vysokými priestrannými oknami, ktoré slúžia hodinárom ako nenahraditeľný zdroj prirodzeného svetla, ktoré je pre ich prácu nevyhnutné.
Po krátkej prechádzke som dorazil ku komplexu budov. Bol to taký mix klasickej a modernej architektúry. Hneď na úvod ma prekvapil fakt, že spoločnosť Mido sídli v rovnakej budove ako jej slávnejší „brat“ Tissot. Trojicu dopĺňa značka Certina. Človek si môže predstavovať obrovské fabriky v obrovských mestách, no pravda je, že tieto tri značky sídlia vo vkusnom areáli, kde je množstvo zelene a stromov. Naozaj veľmi príjemné prostredie.
Na recepcii už čakala Camilla, ktorá ma sprevádzala počas celej návštevy. Zaviedla ma do zasadačky, ponúkla kávou a po krátkom small talku sme sa pustili do práce.
Na začiatok pustila pár prezentácií o značke Mido – trochu histórie, trochu predstavenia, trochu úspechov značky. Potom prišli na rad hodinky. Camilla mi ukázala novinky verejne prezentované, ale aj také, ktoré na svoje zverejnenie ešte len čakajú. To som si naozaj cenil. Vidieť pripravované modely ako jeden z prvých, to bol naozaj zážitok.
Po chvíli sa k nám pridal Franz Linder, generálny riaditeľ spoločnosti Mido. Pôsobil veľmi rozvážne, no zároveň uvoľnene. Sálal z neho prirodzený rešpekt, ale aj ľudskosť a pohoda. Camilla neskôr na jeho adresu povedala, že je to v prvom rade človek a až potom CEO, čo bolo veľmi milé.
Franz sa rozrozprával o značke a hlavne o modelovej rade Multifort, ktorú považuje za kľúčovú pre značku Mido. Multifort podľa jeho slov stelesňuje všetky hodnoty a prvky, ktoré si v spoločnosti Mido tak vážia – prehľadnosť, odolnosť a hlavne spoľahlivosť.
Mne neostávalo nič iné, len s pánom Linderom súhlasiť. Pýtal som sa, ako je možné, že Mido dokáže vytvoriť tak krásne a kvalitné hodinky za tak prijateľné ceny. Jeho odpoveď bola natoľko zaujímavá, že som sa rozhodol o tejto tematike spraviť samostatné video, ktoré si budete môcť čoskoro pozrieť. Súvisí to najmä s počtami, nákupmi a so Swatch Groupom. Dvadsať minút, ktoré si na mňa CEO vyhradil, ubehlo ako voda.
S Camillou sme ešte chvíľu debatovali o novinkách a zhodli sme sa, že najzaujímavejším modelom pre nás oboch je Multifort Skeleton Chronograph na modrom kaučukovom remienku. Z hľadiska tvaru, funkčnosti a materiálov je to jednoznačne Mido model, ale majstri hodinári do jeho DNA nenápadne prepašovali aj čosi nové a neotrepané – čo sa nám veľmi páčilo.
Nastal čas rozlúčiť sa a pokračovať ďalej. Musím priznať, že návšteva spoločnosti Mido priamo v jej srdci na mňa urobila skutočne silný dojem. Cítil som, že to nie je len o biznise, ale že ľudia, ktorí pre Mido pracujú, sú skutoční srdciari a na značke im veľmi záleží.
Pozrite si kompletnú ponuku značky Mido na wdl.sk:
Vaše osobné údaje (t.j. Váš e-mail) budeme (Swiss Watches, s. r. o.) spracovávať iba za účelom zasielania newsletterov so zaujímavým obsahom z oblasti e-mail marketingu v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Svoj súhlas so zasielaním a spracovaním osobných údajov môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom odhlasovacieho odkazu v každej kampani.
+421 915 849 940
Pondelok až piatok od 9.00 do 17.00